De la invizibil la remarcabil #VacaMov
După o absenţă de aproape trei luni de pe blog, “motivată” de o perioadă mai agitată în plan personal, mi-am dat seama că trebuie să revin la lucrurile care îmi plac, în afară de pizza și ciocolată. 🙂
Unul dintre aceste lucruri este scrisul şi, automat, blogul de faţă, unde de data aceasta inspiraţia m-a găsit în preajma cărţii lui Seth Godin – Vaca Mov (Purple Cow). Înainte de toate, voiam să vă spun că cei de la Libris.ro livrează cărţile în 24 de ore şi au transport gratuit la comenzi de minimum 30 de lei. So, go for it!
Cred că Seth Godin nu mai are nevoie de nici o prezentare, însă cine sau ce este Vaca Mov? Oricât de amuzantă ni s-ar părea comparaţia, dacă vrei să fii vizibil într-o societate supra-aglomerată, aflată în continuă schimbare, trebuie să fii o Vaca Mov. Pentru că, nu-i aşa, o vacă mov ar fi mult mai uşor de remarcat şi de reţinut dacă ai vedea-o pe o pajişte din Elveţia, alături de celelalte surate alb-negru.
Cartea a fost publicată acum mai bine de 10 ani, pe când eu eram încă în liceu şi nici nu-mi imaginam că o să lucrez în marketing. Sunt foarte multe cărţi pe care nu am reuşit să le parcurg, însă pe Seth l-am descoperit când am venit la Spada şi de atunci îi urmăresc blogul constant. Anul acesta mi-am propus să iau la rând toate volumele pe care le-a scris.
#DeRetinut:
* Cei 4 „P” (produs, preţ, promovare şi plasamanent) nu mai sunt de ajuns. Există un nou „P” → Purple Cow;
* Suntem prea ocupaţi să fim atenţi la advertising, de aceea, dacă oferta ta nu este remarcabilă ea devine invizibilă în ochii consumatorilor;
* Marketerii se confruntă cu un attention span din ce în ce mai mare;
* Vechile principii nu mai funcţionează. Dacă înainte un produs simplu era promovat printr-un marketing (foarte) puternic, astăzi e de preferat să creezi un produs remarcabil care să se adreseze doar unui anumit public ţintă;
*În loc să investeşti într-un produs aflat pe moarte, într-unul care nu poate fi reînviat sau transformat în ceva remarcabil, mai bine creează şi promovează unul nou;
* Găseşte mai întâi nişa de piaţă şi apoi fă produsul remarcabil, nu invers; cu alte cuvinte, creează produse remarcabile pe care oamenii potriviţi le caută;
*Este inutil să faci advertising pentru toată lumea; numerele mari nu mai sunt relevante. Încearcă să ajungi la acei potenţiali avocaţi ai brand-ului care vor promova ei mai departe produsul/ideea;
*Critica este singura modalitate prin care poţi să devii remarcabil;
* Astăzi, marketer-ul trebuie să fie prezent la masa proiectării: “marketingul este actul inventării unui produs” şi nu doar un departament care promovează valorile şi beneficiile unui lucru, după ce a fost deja fabricat.
* Preţul mic nu este o caracteristică a produsului remarcabil; problema preţurilor mici este că, în timp, ea devine un cerc vicios între tine şi competitori care vor aplica aceeaşi monedă până când unul dintre voi va ceda.
Pe scurt, dacă vrei ca brand-ul tău să iasă din mulţime, să fie reţinut şi să existe în mintea consumatorilor, trebuie să pui în practică ideile de mai sus.
There are 1 Comments