Start with Why, Simon Sinek

Spread the love!
  •   
  •   
  •   

M-am regăsit atât de mult în cartea lui Simon încât, cu fiecare pagină pe care o citeam, mă gândeam cât de mult mi-ar plăcea să-l cunosc în viața reală și să îi pun o groază de întrebări legate de leadership, teamwork, valori, sau people management.

Mai în glumă, mai în serios, am fost de multe ori catalogată ca fiind “workaholic”, deși eu niciodată nu m-am considerat unul. Și asta pentru că de la început mi-am văzut jobul ca pe o prelungire a pasiunilor mele, o oglindire a valorilor în care cred și ca pe o sursă continuă de învățare. Sau cel puțin asta am căutat, încurajată și de tatăl meu care mă bătea la cap încă din clasele primare “e important să faci ce-ți place”, în ciuda faptului că avem casa plină de cărți de matematică și fizică, dar nu s-a prins nimic de mine în acest sens. 😊 Cu alte cuvinte, cred că mi-am găsit “Why”-ul.

Ideile lui Simon se aplică atât în viața personală, dar mai ales în cea profesională, în cultura organizațională a companiilor și în succesul pe care acestea îl au la nivel de business. El explică, folosindu-se de un concept – The Golden Circle –, de ce anumite brand-uri eșuează acolo unde altele reușesc. Pe scurt, acesta este compus din:

WHY – motivul pentru care o companie există, care este scopul ei?

HOW – modul în care o companie se diferențiază de competitori

WHAT – produsele sau serviciile pe care o companie le produce

De ce au mai mult succes companiile care reușesc să-și comunice cât mai bine “Why”-ul, față de cele care se concentrează pe cât de minunate sunt produsele lor? Pentru că acesta (“Why”) este strict legat de centrul limbic din creierul nostru, responsabil cu emoțiile și cu procesul de luare a deciziilor. Celelalte două – “How” și „What” – afectează partea rațională a creierului (neocortexul) și nu sunt principalul trigger în luarea unei decizii. Nu știu cât de bine am reușit să explic, însă gândiți-vă puțin la Apple și la fanii lor care plătesc 1.000 de euro pentru un smartphone în ciuda faptului că funcționalitățile lui nu sunt cu mult diferite față de competiție.

Foarte important mi se pare ca acest Golden Circle să fie aplicat și în interiorul companiei, iar sarcina aceasta, pentru care nu există o formulă magică în Excel, cade pe umerii leader-ului. Veți vedea în carte cum brand-uri ca Starbucks, Walmart, sau Apple au fost în pragul falimentului, într-o perioadă în care nu a mai existat acea persoană care să comunice constant valorile și misiunea organizației.

Long story short, mi-a rămas în minte următoarea frază: „People don’t buy WHAT you do, they buy WHY you do it.”


Spread the love!
  •   
  •   
  •   

There are 0 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *