Cum a fost la prima ediţie Instacamp?

Spread the love!
  •   
  •   
  •   

Vineri a avut loc prima ediţie Instacamp şi, la cum s-au prezentat lucrurile, cel mai probabil mulţi dintre noi vom migra către Instagram, la fel şi o parte* din brand-uri. (*în continuare cred că e important să-ţi alegi canalul de comunicare în funcţie de produsele/serviciile pe care le oferi, audienţa căreia te adresezi şi obiectivele pe care le ai, aşadar dacă vinzi motostivuitoare, poate ar trebui să te gândeşti de două ori înainte să comunici pe Instagram. La asta se adaugă şi faptul că va trebui să aloci suficiente resurse pentru crearea unui conţinut relevant şi autentic.)

Deşi am contul din 2014, în ultimul an am început să vizitez platforma mai des și asta pentru că devine din ce în ce mai interesantă din punct de vedere marketing, în special pentru companii, dar şi pentru cei care vor să-şi dezvolte un brand personal.

Anul acesta, Instacamp a avut 3 mari teme: How to optimize your Instagram account, How to use the power features of Instagram & How to be authentic in Instagram Era, iar printre invitaţi s-au numărat Alex Damian, Valentin Vesa, Vali Bărbulescu, Ileana Badiu şi Ana Morodan. Cu alte cuvinte, oameni care au adunat în jurul lor comunităţi de zeci de mii de followers. Cum au făcut asta? Conţinut de calitate (de preferat alegerea unei nişe) + consecvenţă + autenticitate + Instagram-friendly tactics. 

Acestea fiind zise, vă las mai jos câteva idei cu care am rămas la finalul evenimentului:

– la nivel global Instagram are 1 miliard de utilizatori, în timp ce în România numărul lor s-a dublat în ultimul an, ajungând la 1 milion.

–  dacă îţi doreşti uniformitate vizuală este recomandat să mergi pe o singură temă: minimal, vintage, black & white, pastel etc. Mie îmi place, de exemplu, filtrul Aden şi încerc să îl folosesc doar pe acela pentru a păstra aceeaşi paletă de culori.

–  anatomia unei postări este formată din: text + imagine + location + CTA + hashtags.

Ruxandra Babici ne-a prezentat câteva statistici despre cele mai bune zile şi ore pentru postări: luni şi joi, între 8 – 9 dimineaţa, la ora 17.00 şi la ora 2 noaptea. Eu recomand să faci A/B testing tot timpul.

– pe Instagram poţi folosi până la 30 de hashtags pentru o postare, iar rata de engagement va fi cu 12.6% mai mare doar cu un singur hashtag adăugat.

– foloseşte hashtags de nişă ca #mondaybeauty în loc de #beauty, pentru a avea mai multe şanse ca postarea ta să devină vizibilă.

– deşi nu am făcut niciodată un Instagram Story, se pare că acesta este cel mai dorit tip de conţinut în prezent, chiar dacă dispare după câteva ore.  Tot pentru Stories există mai multe aplicaţii pe care le poţi folosi:  Unfold, Canva, Adobe Spark, Quick (by GoPro), InShot, sau Cut Story. Aici găsiţi un blueprint despre Stories.

– evită #shadowban. altfel spus, foloseşte hashtags corecte, nu folosi soft-uri dubioase care îţi promit mii de followers şi nu exagera cu numărul de like-uri sau follow pe care îl dai pe zi, deoarece va fi considerat spam.

– dacă vrei să afli cât de bine optimizat este contul tău de Instagram, îi poţi face un audit gratuit cu Iconosquare.

– alte aplicaţii utile: Snapseed, VSCOCAM, Typorama, Layout, Mirror Lab, A Color Story.

– cel mai nou feature lansat în iunie anul acesta este IGTV (Instagram TV), un canal dedicat unde poţi urca filmuleţe cu durata între 15 secunde (cel puţin) şi o oră (cel mult). Câteva specificaţii tehnice: este recomandat să filmezi 4K, în format vertical şi să te asiguri că sunetul are aceeaşi calitate, dimensiune fișier: 650 MB (10 minute) și 3.6 GB (60 de minute).

– dacă vrei să treci la profilul business, pentru a avea acces la Insights, și nu ai o pagină de Facebook pe care să o asociezi, no worries, ți se creează una automat.

– pentru crearea și programarea postărilor poți folosi www.preppr.com (nu l-am testat, dar mi se pare foarte util pentru oamenii care lucrează în agenții și administrează mai multe conturi).

*credit photo: Freepik.com


Spread the love!
  •   
  •   
  •   

There are 0 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *